De VIBA is een actieve vereniging van spraakmakende architecten, bouwers en landschapsontwikkelaars en geïnteresseerde liefhebbers van architectuur en landschap.
Als VIBA-lid ondersteun je de visie van de Vereniging. Je hebt via persoonlijk contact, lezingen en symposia en de sociale media toegang tot het groeiende netwerk van gedreven VIBA-leden, bestaande uit architecten, landschapsdesigners, ontwerpers, bouwers, aannemers en studenten.

Het VIBA-lidmaatschap is aantrekkelijk voor zowel professionals, studenten, als particulieren.

Soorten lidmaatschap

Er zijn 3 soorten lidmaatschap:

1. sponsorlidmaatschap voor bedrijven, verenigingen en stichtingen

(€ 200,00 excl. btw per jaar)

• Sponsorleden laten zien dat zij de VIBA-vereniging een warm hart toedragen. De VIBA-Vereniging doet daar graag wat voor terug. Alle Sponsorleden staan, duidelijk zichtbaar, met hun eigen logo en een link naar de eigen website op de VIBA-website. Hiermee genereren zij aandacht voor hun bedrijf bij een groot aantal geïnteresseerden: VIBA-leden en een snel groeiend aantal bezoekers van de website.
  • Sponsorleden ontvangen een keer per maand de VIBA-Nieuwsbrief en de VIBA-Berichtenbrief.
  • Sponsorleden mogen ook het VIBA-logo in al hun correspondentie en eigen media gebruiken. Zij hebben gratis toegang tot alle VIBA-Café’s en VIBA-Praktijkcafé’s en zijn van harte uitgenodigd om plaats te nemen in een van de actieve VIBA-Werkgroepen.
  • Sponsorleden vullen, net als alle overige leden, hun profiel in op de Ledenpagina van de VIBA-website. Dit profiel is openbaar.
  • Sponsorleden kunnen persoonlijke berichten plaatsen in de rubriek “Ledenberichten” en worden van harte uitgenodigd interessante artikelen en projecten in te sturen voor op de website (VIBA-kennis).

1. persoonlijk lidmaatschap

(€ 90,00 per jaar)

• Persoonlijke leden mogen op de Ledenpagina een persoonlijk profiel plaatsen. Dit profiel is voor alle bezoekers van de website zichtbaar.
  • Persoonlijke leden ontvangen een keer per maand de VIBA-Nieuwsbrief en de VIBA-Berichtenbrief.
  • Persoonlijke leden mogen ook het VIBA-logo in al hun correspondentie en eigen media gebruiken. Zij hebben gratis toegang tot alle VIBA-Café’s en VIBA-Praktijkcafé’s en zijn van harte uitgenodigd om plaats te nemen in een van de actieve VIBA-Werkgroepen.
  • Persoonlijke leden kunnen persoonlijke berichten plaatsen in de rubriek “Ledenberichten” en worden van harte uitgenodigd interessante artikelen en projecten in te sturen voor op de website (VIBA-kennis).

1. studentenlidmaatschap

(€ 25,00 per jaar)

• Studentenleden zijn lid tegen een sterk gereduceerd tarief. Zij mogen op de Ledenpagina een persoonlijk profiel plaatsen. Dit profiel is voor alle bezoekers van de website zichtbaar.
    Daarnaast hebben zij gratis toegang tot alle VIBA-Café’s en VIBA-Praktijkcafé’s en kunnen zij plaatsnemen in een van de actieve VIBA-Werkgroepen.
  • Studentenleden ontvangen een keer per maand de VIBA-Nieuwsbrief en de VIBA-Berichtenbrief.
  • Studentenleden kunnen persoonlijke berichten plaatsen in de rubriek “Ledenberichten” en worden van harte uitgenodigd interessante artikelen en projecten in te sturen voor op de website (VIBA-kennis).

Alle VIBA-leden profiteren bovendien van voordelen zoals:

• Toegang tot onze snel uitbreidende databank;
  • Actieve deelname aan de website (plaatsen van berichten; meedoen aan discussies);
  • Informatieverstrekking over activiteiten en ontwikkelingen binnen en buiten VIBA;
  • Stemrecht in de ALV.

Het lidmaatschap wordt aangegaan voor de periode van één jaar en kan op elk gewenst tijdstip ingaan. Opzegging geschiedt schriftelijk, uiterlijk vóór 1 december van het lopende jaar. Het contributiejaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. De ingangsdatum van het lidmaatschap is altijd op de 1e van de maand.

Donateur worden kan ook

Als U de vereniging wilt ondersteunen maar geen lid wilt worden dan kunt u er ook voor kiezen om donateur van de Vereniging te worden. Dit kan vanaf € 25,- per jaar. U geniet als donateur niet de voordelen die de leden wel genieten; u kunt wel kosteloos onze VIBA-Café’s bezoeken. En natuurlijk ontvangt u onze Nieuwsbrief en VIBA-Berichten.

Aanmelden

Om lid/donateur te worden van de VIBA kunt u het digitale lidmaatschapsformulier invullen of u kunt contact opnemen met het secretariaat van de VIBA: secretaris@vibavereniging.nl. Als u donateur wilt worden, kunt u dat op het formulier aangeven. Wij hopen u te mogen begroeten als lid of donateur van de VIBA.

Aan het VIBA-lidmaatschap zijn de rechten en verplichtingen verbonden zoals opgenomen in de statuten van de vereniging herziend.
Aan het lidmaatschap wordt geen (kwaliteits-)keurmerk verbonden. Het lidmaatschap geeft geen enkele informatie omtrent de kwaliteit van producten, diensten of bedrijven.