In de afgelopen maanden is duidelijk geworden dat we ons moeten voorbereiden op een langere periode waarin we minder makkelijk bijeenkomsten kunnen organiseren. Dat heeft gevolgen voor onze maandelijkse VIBA Cafés en het contact met onze leden. Omdat er maar een beperkt aantal mensen aanwezig mag zijn bij bijeenkomsten gaan we ervoor zorgen dat deze bijeenkomsten niet alleen “life” te volgen zijn, maar ook “online”. Bij de komende ALV gaan we dit voor het eerst uitproberen, zodat we dit eventueel ook bij de daarop volgende VIBA Cafés kunnen toepassen.
Om het contact met onze leden en geïnteresseerden in het VIBA gedachtengoed te verbeteren zijn we ook bezig om onze communicatie aan te passen. Mede bestuurslid Wilco is gestart met een maandelijkse interview. Een leuke en goede manier om kennis te maken met onze leden. Daarnaast hebben we afgelopen maanden onze website gemoderniseerd. Hoewel de praktische inhoud niet wezenlijk verandert is, is de website een stuk toegankelijker geworden. Bovendien hebben we op de “homepage” ruimte gemaakt voor verwante organisaties waar we steeds meer mee samenwerken. Daarnaast introduceren we de drie pijlers Materie-Proces-Vorm waarop de VIBA is gebaseerd met daaronder 9 aandachtsgebieden. Deze zijn zichtbaar op de “homepage” en zorgen er indirect voor dat de VIBA website makkelijker gevonden wordt door mensen die specifieke informatie over een van deze onderwerpen zoeken.
Tijdens de komende ALV zullen we speciaal aandacht geven aan de onderwerpen die hierboven benoemd zijn: de nieuwe website, de pijlers (focus) van de VIBA, het contact met onze leden en het contact met verwante organisaties.
Tot binnenkort,
Bestuur VIBA vereniging