bestuursbericht over het Corona virus

Een tijd lang leek het Corona virus ver weg en was het moeilijk voorstelbaar hoe ingrijpend het kan zijn voor onze samenleving. De voortvarende maatregelen die nu genomen zijn, hebben ook directe gevolgen voor onze vereniging. Zo kunnen de eerst volgende activiteiten geen doorgang vinden, en we gaan ervan uit dat dat geldt voor de meeste activiteiten tot aan de zomer. Als bestuur volgen we de richtlijnen van het RIVM, maar we gaan ook kijken welke creatieve manieren er zijn om toch informatie met u te delen en met elkaar in verbinding te blijven. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte doormiddel van onze nieuwsbrief.

Er zijn gelukkig niet alleen negatieve gevolgen voor de samenleving. Zo blijkt dat de uitstoot van CO2 en stikstof in zowel China als Europa flink is afgenomen, wat weer winst is voor het milieu. Ook ontstaan er nieuwe, creatieve manieren om elkaar te helpen en in contact te blijven. Wat de gevolgen op de langere termijn zijn weten we natuurlijk pas achteraf. Laten in ieder geval niet bij de pakken neer gaan zitten en vooral zoeken naar een positieve insteek voor deze crisis, ondanks de lastige gevolgen die het ook heeft. Het is misschien overbodig om te zeggen, maar we wensen iedereen een goede gezondheid toe.

Bestuur VIBA vereniging