Verslag VIBA-Café 7 februari: Nieuwe plannen voor De Kleine Aarde

Op het terrein van De Kleine Aarde in Boxtel is een nieuwe groep mensen en instanties actief. Plan is een supermodern woongebouw te ontwikkelen met de nieuwste technieken voor comfort en duurzaamheid. Tijdens het VIBA-Café van 7 februari ging Pim Ketelaar van Hello New Day in op de plannen die er zijn.

Het terrein van De Kleine Aarde wordt ontwikkeld tot een kennis- en expertisecentrum op het gebied van duurzaamheid en circulaire economie. Schone energie en oneindig hergebruik van materialen staan hierin centraal. Verschillende partijen, verenigd in ’t Collectief, zetten zich daar voor in de komende 10 jaar. De partijen die zich hebben verbonden aan dit concept zijn in alfabetische volgorde Heijmans, Helicon Opleidingen, Maris Projects, SintLucas, Summa College, Waterschap De Dommel en Woonstichting St. Joseph. De Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM) heeft een coördinerende rol. Naast de partners uit ’t Collectief zijn ook andere partijen actief.

Klik hier voor meer informatie

Klik hier voor het verslag van dit VIBA-Café

Klik hier voor de presentatie van Pim Ketelaars