VIBA-Café 11 mei: Michiel Haas vertelt over zijn levenswerk

Toen Michiel Haas tijdens de viering van het VIBA 40 jarig jubileum op 18 november 2016 de VIBA-prijs 2016 uitgereikt kreeg, werd er gelijktijdig een tentoonstelling geopend over zijn werkzame leven als architect, adviseur duurzaam bouwen en als vrijwilliger.Tijdens het VIBA-café van 11 mei 2017 zal Michiel toelichting te geven op de tentoonstelling en de grote hoeveelheid werk die hij de afgelopen 45 jaar verricht heeft.

Het VIBA-Café is tevens de afsluiting van de tentoonstelling en tevens de laatste kans om de tien panelen met Michiels werk te bewonderen.

Lees meer over dit VIBA-Café

Michiel Haas heeft architectuur gestudeerd aan het Swiss Federal Institute of Technology (ETH)  te Zürich, Zwitserland. Na dienstverbanden in Zwitserland, Spanje en Nederland vestigde hij zich vanaf 1980 als zelfstandig architect. Hij heeft zich intensief bezig gehouden met allerlei initiatieven op het gebied van duurzaam bouwen, is (mede)auteur van 16 boeken en is een veel gevraagde spreker voor cursussen en symposia in binnenland en buitenland. In 1990 richtte hij het Nederlands Instituut voor Bouwbiologie en Ecologie (NIBE) in Naarden op. In 1997 promoveerde hij aan de TU-Eindhoven op zijn proefschrift: ‘TWIN-model, milieuclassificatiemodel bouw’, één van de eerste wetenschappelijke studies over een methode om bouwproducten op hun milieubewustzijn en gezondheidsverdraaglijkheid te beoordelen.

aanmelden:   mail naar secretaris@vibavereniging.nl
aanvang:        19.30 uur inloop, 20.00 aanvang
plaats:            VIBA-Expo,  De Gruyterfabriek, Veemarktkade 8, gebouw F, ’s-Hertogenbosch